Tot eind 2014 was er een rechtstreekse treinverbinding tussen Haacht en Brussel. Deze verbinding was populair bij de reizigers en werd dan ook optimaal benut. Helaas stelde zich een capaciteitsprobleem op de Brusselse Noord-Zuid verbinding waardoor, om de stiptheid en regelmaat van het treinverkeer te garanderen, een aantal verbindingen werden geschrapt waaronder de P-trein vanuit Haacht.

Daarom vroeg Vlaams volksvertegenwoordiger Arnout Coel aan Vlaams Minister van Mobiliteit Lydia Peeters om bij haar federale collega aan te dringen om de rechtstreekse verbinding opnieuw in te voeren. De minister antwoordde dat de verbinding op korte termijn nog niet kon worden hersteld omdat het capaciteitsprobleem voorlopig nog niet is opgelost maar dat dit bij de opmaak van het vervoersplan 2023-2026 van de NMBS wel kon worden bekeken, mits de begonnen infrastructuurwerken gefinaliseerd worden.

De herinvoering van de populaire rechtstreekse treinverbinding Haacht-Brussel zou een goede zaak zijn voor de regio die met grote mobiliteitsproblemen geconfronteerd wordt. Ik ben blij dat minister Peeters haar steun voor de herinvoering op middellange termijn uitspreekt.”, aldus Vlaams Parlementslid Arnout Coel

Ook vroeg Coel aan de minister naar de toekomstige functie van het station van Haacht als “mobipunt”, namelijk als plaats waar verschillende mobiliteitsfuncties op elkaar aansluiten. De Minister antwoordde dat in de eerste helft van 2020 de werken aan een nieuwe fietsstalling zullen beginnen. “De heraanleg van de stationsparking wordt momenteel nog bestudeerd. De werken aan de parking worden uitgevoerd na afloop van de geplande gemeentelijke werken. Hiervoor werd een subsidie aangevraagd bij het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling. "Maar de minister bevestigde reeds dat de werken zullen worden uitgevoerd, ongeacht of de subsidie zal worden binnengehaald.”, aldus Coel.